Kako odabrati ime za svoj biznis?

nb reel covers (1).png

Biranje imena za svoj biznis može biti vrlo stresan i iscrpljujući proces. Želiš ime koje će biti dugotrajno, a da u isto vreme, bar na neki način, reflektuje vrednosti, viziju i personaliti tvog biznisa. Pronalaženje idealnog imena za svoj novi biznis može da utiče čak i na uspeh poslovanja.

Pogrešno ime može da nanese mnogo štete, dok ono pravo može biti prilično efikasno, kako za širenje svesti o biznisu, tako i za kreiranje brendinga i marketing strategije, i, naravno povezivanje sa pravom publikom. 

Evo par saveta kako da što efikasnije odabereš svoje.

 

Transkript

Često u poslednje vreme dobijam pitanja vezana za odabir pravog imena za svoj biznis i zato mislim da je ovo super tema za današnji video. 

Hajde prvo da prođemo kroz to zašto je ime toliko bitno, koji kvaliteti čine neko ime dobrim i uopšte koje vrste imena postoje.

Zašto je ime bitno?

Samo ime biznisa može da utiče na prepoznatljivost i građene svesti o tom brendu i ili biznisu. Može uticati na percepciju kvaliteta, može dodatno da podstiče lojalnost brendu i na kraju, kreira asocijaciju na vaš brend tj. biznis.

Koji kvaliteti čine ime dobrim?

  • Kvaliteti koji čine ime dobrim su: značajno je - što znači da tvoje ime treba komunicira nešto o esenciji tvog brenda i podržava sliku koju želiš tvoja publika da vidi.

  • Svojstveno je, tj. jedinstveno je i prepoznatljivo, ali u isto vreme se lako pamti speluje ili izgovara ako je na drugom jeziku.

  • Orjentisano je na budućnost, tj. od početka pozicionira tvoj brend za razvoj, promene i uspeh. Tačnije evergreen je ili vanvremensko.

  • Dobro ime je i modularno - daje ti mogućnost zapotencijalno proširivanje biznisa tj. brenda.

  • Zatim, daje ti mogućnost zaštite što znači možeš da ga trademark-uješ, tj. dobiješ licencu i slobodan domain za tvoj veb sajt. I na kraju pozitivno je, tj. ima pozitivnu konotaciju među tvojom ciljnom grupom, i nema generalnu negativnu konotaciju. 

Koje vrste imena postoje?

Vrste imena koje postoje:

  • mogu biti po osnivaču tj. osnivačima kao na primer Ben & Jerry's sladoled.

  • Zatim može biti opisno, tj. prikazuje prirodu biznisa, kao na primer Telegram aplikacija koja je u stvari za brzu komunikaciju.

  • Može biti izmišljeno kao na primer Pinterest.

  • Može biti metaforično, tj. mogu da se koriste reči koje aludiraju na osobine ili kvalitet biznisa.

  • Može biti akronom, tj. skraćenica kao na primer RTS - Radio Televizija Srbije.

  • Zatim može biti izmenjeno spelovanje reči.

  • Na primer Tumblr se speluje T U M B L R, bez E između L i R.

  • I može biti kombinacija dve ili više reči kao na primer AirBnB, tj. Air + Bed'n'Breakfast.

Biranje imena - plan akcije:

I finalno - kako odabrati ime? Daću ti jedan plan akcije koji sigurno dovodi do rezultata.

Za početak počni od onoga što znaš - kojoj industriji pripradaš i čime se baviš? Koja je to jedna rečenica koja opisuje tvoj biznis odnosno brend.

Zatim, ne preskači istraživanje. industriji? Razna značenja u raznim mitologijama, simbolike u drugim kulturama, u našoj kulturi… Sve što ti padne na pamet, što bi moglo da se iskoristi za ime.

I sledeći korak je moja omiljena aktivnost u skoro svemu što radim i zove se brain dump, tj. izbacivanje svega na papir, sve što ti je u mozgu, sve ideje - dobre ili loše, imena konkurencije u industriji... Sve izbaci na papir. Dok to radiš, sigurno će ti pasti još ideja na pamet i iskoristi i njih.

Sledeći korak je da se igraš. Prođi kroz sve što si napisala, kombinuj dve reči zajedno, kombinuj tri reči zajedno. Spoj pola jedne, pola druge reči. Vrati  se na onu rečenicu koju si napisala na početku, izdvoj iz nje ključne reči, potraži njihove sinonime, pa ubaci i to na tvoju listu i jednostavno igraj se. I poslednji korak je da budeš originalna. Novi biznisi se javljaju gotovo svakodnevno, u svakom momentu i zato je originalnost vrlo bitna, posebno kada treba da registruješ svoj biznis.

Kada izabereš nekoliko finalista, gledaj da ne bude više od 4-5, proveri da li ispunjavaju kriterijume koje sam spomenula na početku. I jako bitna stvar, veruj mi, izgovori ih na glas. Izgovori ih na glas nekoliko puta, izgovori ih na glas u onoj rečenici koju sam spominjala na početku, u različitim situacijama,i vidi kako jednostavno klizi po jeziku. Kakav ima zvuk i da li se jednostavno oseća dobro.

Ako se negde zaglaviš potraži pomoć prijatelja i pitaj ih kako im ta imena zvuče i sigurno ćeš dobiti feedback od njih.


Ukoliko si spremna da oživiš svoj brend ili osvežiš svoj biznis poseti stranicu usluge da vidiš kako mogu da ti pomognem ili me kontaktiraj i zakaži besplatnu 20-minutnu konsultaciju ukoliko znaš šta želiš i hajde da vidimo da li smo dobar spoj 🤍

 
 

Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

Nataša
Serijski kreator (2).png
n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Kako da znaš da je tvoj biznis spreman za rebrending?

Next
Next

Zašto je dizajn tako skup?