Kombinuj Fontove kao Pro u Samo 4 Koraka

kombo fontova.png

Kombinovanje fontova ume da bude mnogo teže nego što se čini. Loša kombinacija fontova utiče na čitljivost, efekat i može učiniti da tvoj sadržaj izgleda jeftino, neprofesionalno i odbojno. Sigurna sam da to ne želiš!

Postoji mnogo načina na koje možeš da ih uklapaš fontove, što može biti veoma konfuzno. Iz tog razloga sam izdvojila ova četiri koraka koja ću podeliti sa tobom danas, kako bi ih koristio/la  kao smernice sa kojima nećeš pogrešiti. Moj savet je da, pre čitanja ovog teksta, baciš pogled na ovaj tekst o vrstama i atributima fontova, ako već nisi. Ako jesi, hajmo dalje :)

Gde se koriste različiti fontovi?

Postoji četiri kategorije tekstova u kojima možeš koristiti svoje odabrane fontove. To su: naslov, podnaslov, telo teksta, displej/akcenat. To ne znači da ti treba 4 različita fonta, molim te nemoj da koristiš 4 različita fonta. Kombinovanje fontova znači i korišćenje njihovih atribuda (čitaj ovde o njim) kako bi se ove kategorije razlikvale. Sve ti objašnjavam ispod, baci pogled. Ima i super primera, a do kraja teksta ćeš kombinovati fontove kao pro!

4 K za Nepogrešivo Kombinovanje Fontova

1. Količina

Ne kombinuj više od 2-3 različita fonta 

Kao što sam gore pomenula, postoje 4 kategorije, tj vrste tekstova sa kojima ćeš se susretati tokom kreiranja sadržaja. Ne moraju, ali mogu u svakom projektu da se pojave sve četiri, ali kada priremaš svoj vizuelni identitet, uvek definiši koji font se koristi za koju vrstu teksta i tako poštedi sebe glavobolje i osiguraj doslednost svog brenda.

Zašto preporučujem samo odabir 2-3 fonta? Zato što će ti uz svaki dodatni font će samo kombinovanje biti sve komplikovanije i biće teže da se uveriš da svi fontovi dobro rade zajedno.

Ako se pitaš kako da napraviš 4 različita izgleda sa samo 2 ili 3 fonta - samo baci pogled na ovaj tekst koji sada čitaš ili na primer ispod. Promenom iz standardnog u italic ili bold, promenom veličine ili samo boje, daješ dimenziju svojim odabranim fontovima i samim tim poseban izgled svakoj vrsti teksta. 

NASLOV

Ovo je podnaslov

Font mog teksta izgleda ovako za paragrafe.

Untitled-1.png

2. Kontrast

Suprotnosti se (u ovom slučaju) privlače.

Gledaj da izabereš fontove koji su na neki način različiti. Npr veći + manji, visok i uzak + nizak i zdepast, debeo + tanak, serif + sans serif, script + minimalistički. Ovaj kontrast pomaže čitaocu da jasnije vidi odeljke i podele u sadržaju. Drugim rečima - na ovaj način stvaraš vizuelnu hijerarhiju i vodiš oko posmatrača kroz sadržaj.

Evo par primera/ideja za kombinovanje:

Untitled-3.png

3. Konkord (sloga)

Ali se privlače i sličnosti.

Postoje dva načina na koje možeš da kreiraš font parove - kontrast o koji sam malopre spomenula i konkord, tj sloga o kom ću da pričam sada. Dakle, konkord u kombinaciji fontova znači da biraš fontove u istom stilu (samo serif, samo slab-serif, samo sans serif) ili u sličnog oblika - na primer, oba fonta su visoka i uska, ili su oba niža i šira i slično. Tu može da pomogne odabir jedne familije fonta iz koje ćeš uzimati svoje predstavnike za svaku vrstu teksta (o font familijama možeš da saznaš ovde). Kada odabereš kombinovanje fontova iz iste familije daješ sebi mogućnost da koristiš više od 2-3 fonta, jer su oni od starta osmišljeni da dobro funkcionišu zajedno.

Ovo su super primeri korišćenja jedne font familije i jednog stila.  

Untitled-2.png

4. Kontekst

Gde se kombinacija fontova pojavljuje

Kontekst je vrlo bitan kada je biranje fontova u pitanju. Kada to kažem, mislim na vrstu sadržaja na kojoj će font da se pojavi. Da pojasnim - dizajniranje plakata će zahtevati drugačije fontove od dizajniranja knjige ili časopisa, vebsajta ili npr pozivnice za neki događaj. 

Uzmimo samo dizajn knjige - na koricama ćeš moći da koristiš mnogo dekoritivniji font nego unutar knjige. Korice su namenjene za privlačenje pažnje, dok font koji se koristi za sam sadržaj knjige mora biti izuzetno čist, jasan i lako čitljiv

Dakle, kada prolaziš kroz svoje opcije, razmisli gde će se taj tekst nalaziti i koja je njegova svrha

07b4d2382a27fe418c8fc45ebb6fa407.jpg
types of fonts.png

————

Zaključak

Sumiraću ovo sa par saveta koji ti mogu pomoći u svakom projektu:

  • Izberi ili 2 dve različite familije slova (klasično spajanje serifa sa sans-serif fontom, kao u ovom tekstu) ili samo jednu familiju, koje ćeš koristiti za naslov, podnaslov i telo teksta

  • Izaberi jedan ukrasni font za akcent tekstove veličine od jedne do tri reči ili kraće naslove

  • Promenom veličine fonta kreiraj vizuelnu hijerarhiju i kontrast

  • Promenom težine fonta stavljaj akcente na bitne delove kroz telo teksta ili takođe kreiraj vizuelnu hijerarhiju i kontrast

  • Distinkciju među vrstama teksta možeš stvoriti i korišćenjem različitih atributa jednog fonta (o njima čitaj ovde)

  • Vodi računa o vrsti sadržaja koju kreiraš i samoj svrsi teksta za koji biraš font!

  • Odaberi ili kontrast ili konkord (slogu). Loše kombinacije su one gde dva fonta imaju previše sličnih ili previše različitih karakteristika.

  • Igraj se sa razmakom između slova u naslovima i podnaslovima, jer i je super način da izazoveš dramatičniji izgled, ali ga izbegavaj u glavnom telu teksta i svim ostalim tekstovima gde ima više od par reči.


Hvala na pažnji. Do sledećeg čitanja.

P.S. Ne zaboravite da budete kreativni.

 
 
Natasa Buha / NB Creative Studio
n b creative studio

Freelance designer creating simple, intuitive & alluring designs that go beyond just looking great

INTERIOR | GRAPHIC | WEBSITE DESIGN

https://nbstudio.me
Previous
Previous

Moodboard - Sve Što Treba da Znaš

Next
Next

3 Logoa Koja Svaki Biznis Treba da Ima